lördag 3 januari 2015

Pre spring 2015



Som jag tidigare skrivit så är jag med i en facebook-grupp som syr efter en plan. Vi presenterar fyra planer om året där varje plan skall innehålla plagg som passar tillsammans så man får en bra kombination i sin garderob. Redan nu är det dags för vårplanen, men jag har lite svårt att få inspiration till vårkläder redan nu. Därför har min plan blivit lite oinspirerad ihopsatt med plagg som jag sedan tidigare har tänkt att sy utan någon tanke på matchning. Nu är ju inte mitt problem att ha en spretig garderob eftersom jag har en bestämd smak med svart, grått, rosa, cerice och lila som bas. Så planen blev inte så dum även om den inte har så mycket känsla av vår. 




Planen innehåller enkla och snabbsydda modeller och en del av plaggen ligger redan tillklippta i systugan färdiga att sys ihop. Tygerna har jag plockat ifrån befintligt tygförråd, eventuellt kommer jag bara komplettera med lite svart och vit trikå till toppar som garderoben behöver. Kanske, kanske kommer det att komma ytterligare en vårplan med lättare och ljusare plagg, eller också blir det en tidig vår/sommarplan, vi får se. Ett av mina mål 2015 gällande sömnad är att bli bättre på att presentera det sammanlagda resultatet av mina planer. Så fram i början mars så kan ni se fram emot ett nytt collage där jag visar vad jag har sytt. 

1 kommentar:

  1. Ser riktigt snyggt ut! Spännande att se det färdiga resultatet sen, jag är tyvärr också dålig på att få ändan ur och ta kort när jag är klar o sen få ihop det till ett collage. Men vi får väl hjälpas åt o puffa på varandra så vi kommer igång :).

    SvaraRadera